Tuesday, February 28, 2012

The Past: 3.Ohtralt punast sütitab leegi


„Ikka mahlaga,” vastan kujutades juba ette, kuidas ilma mahlata viin mu suhu kohutava kibeda maitse jätab ja mõtlen, kui vähe läheks mul vaja siis purju jäämiseks. Stan ütleb seepeale laua juures seisnud noormehele, keda ma alles nüüd märkasin, midagi minujaoks arusaamatut, midagi, milles ma ei ole päris kindel, et see eesti keeleski oli, kuid ma ei pööra sellele tähtsust.
            Noormees, keda Stan kõnetas, kannab punast särki, mis minus tähelepanu äratab, kuna mulle on alati meeldinud, kui mehed kannavad miskit punast. Ta keerab selja ja kergitab rulookardinat, et selle taga asuvatele asjadele kergemini ligi pääseda. Mõnda aega otsides võtab ta sealt lõpuks ühe oranžist plastikust tassi ja ulatab selle Stanile. Tema ovaalne nägu on juskui parima kunstniku joonistatud meheliku, ent seksika lõuajoonega. Huuled on lopsakad, kuid kindla piirjoonega ning mind kõidab tema väikese kühmuga sirge nina. Tema kulmukaar raamib kaunilt tema nägu, millele aitavad kaasa tema lühikesed tumedad juuksed. Silmad on suured, kuigi tubase valguse tõttu ei näe ma neid kuigi hästi.
            Stan ulatab tassi mulle koos viinapudeli ja mahlapakiga ning ütleb, et ma ise valaksin omale parajad kogused, kuna tema ei tea ju kui kanget ma joon. Võtan tassi vastu ning valan joogid sisse. Maitsen veel igaksjuhuks, ega jook liiga kange saanud ja panen viinapudeli mahlapakiga koos tooli kõrvale maha tagasi. Samal ajal, kui teised autsaiderid omavahel võõras keeles vestlevad, pärib Stan minult mu töö kohta.
„Sa töötad müüjana...” alustab ta vaikselt, „Kas sulle meeldib su töö?”
„Töö on hea,” vastan talle, pilku laua juures seisjalt võtmata, „kuid palgaga on veidi ebameeldivusi.”
„Miks nii siis?” uurib ta veel.
„Noh, ma ei teagi, me ei saa palka õigeaegselt kätte. See on häiriv,” vastan endiselt jälgides noormeest punases särgis.
Taipan, et Stan võib minu sellist jälgimist kõrvalt vaatajana märgata ning ma pööran pilgu voodil lebajale, rüübates  lonksu enda valmistatud kokteilist.
„Siis on küll jamasti,” lausub Stan „pitsi” tõstes, mispeale voodil lebotanu ka istukile tõeseb, et topsideni ulatuda.
Kuulates huviga, mida püstiseisja räägib, võtab ta kiire sõõmu viina ja loputab selle ruttu mahlaga alla, et vestluspartnerile vastata. Nad vaatavad teineteisele otsa ning naeratavad hetkeks.
            See naeratus tõi esile punase särgiga noormehe suu ümbruses väikesed kurrud, mis andsid sellele erilise veetluse. Ta ilmselt märkas, et olin teda tähelepanelikult vaadanud, kuna vaatas nüüd minu poole. Ma keerasin kiirelt pea ukse poole ja rüüpasin nüüd juba suurema sõõmu.
„Kas sul poiss on?” küsib Stan peale mõne ajalist pausi.
Vaatan tema hallidesse ümaratesse silmadesse, tema kitsaid hajuva kontuuriga huuli ning kõrgeid põsesarnu, mille nahk on ühtlase selge jumega ning vastan kerge ükskõiksusega: „Ei, me läksime paar nädalat tagasi lahku.”
„Paar nädalat?” imestab ta.
„Jah, just nii.”
Joon tassist veel veidi enne ja märkan, et mu jook on otsa saanud. Valmistan endale uue koguse. Ka poisid võtavad napsu.
Peale mõningast sellist napsitamist on märgata Stani silmade all punakaid laike ning laienenud pupille. Terve seltskond on juba veidi lõbusam ning me otsustame teha väikese ringkäigu, et tutvuda veel teistegagi, kes ühiselamus peatuvad.
Jõudes alumisele korrusele, kohtamegi paari kohalikku. Stan tervitab neid viisakalt ja siseneb ruumi, et kõigiga vestelda saaks, kes soovivad. Mina jään uksele seisma ja teised kaks autsaiderit minu taha.
Ühel hetkel kuulen enda selja tagant vasakult poolt, et keegi ütleb mulle: „Sa oled nii lühike.”
Ma keeran ümber, et näha, kes mind kõnetas. Mulle vaatavad vastu päikesena säravad rohelised silmad, millest lummatuna suudan vaid naeratada. Need silmad kuulusid punase särgiga noormehele, kuid taibates, et tulnud kokku saama Staniga, ei sobi mul teisi silmi ihaldada, pööran end tagasi. Mis veidra värina need silmad minus tekitasid. Tunnen end üpris ebamugavalt, kuna tahaksin keerata taas ümber ja vaadata neid silmi lähemalt. Minu sees on mingi kummaline värin, mida pole seal varem kunagi tajunud. Tahaksin veelkord ümber keerata, kuid ma tean, et ei saa.. Tulin ju kohtuma siiski Staniga.
Ma ei teadnud, et see noormees minu selja taga, kes enne kõnetas vaid üleni tumedasse riietunud kutti, räägib ka eesti keelt. See kõik tundus järsku nii kummaline. Üks hetk ta ei märkagi mind, teisel hetkel juba lummab mind oma silmadega.
Stan pöördub meie poole ning me naaseme taas nende tuppa. Mina ja Stan istume tagasi voodile just nii, nagu poleks me kuskil käinudki. Poisid suhtlevad omavahel juba veelgi hoogsamalt ja ma taban taas punase särgiga noormeest naeratamas. Tema naeratus kestab vaid hetke, kuid on sama võluv nagu tema silmadki.
„Kuidas teil siinkandis suudeldakse?” pärib Stan uurivalt toonil.
„Mismõttes?”küsin üritades teha nägu, nagu ma ei saaks aru, mida selle küsimusega mõeldakse.
„No..” alustab ta uuesti, kuid seekord juba veidi ebalevalt, „kuidas te suudlete?”
„Me ei küsi, me suudleme,” vastan üpris järsult, teades, milleni see viib, kuna ei salli kui noormehed liialt asjadega viivitavad ja ebalevad.