Tuesday, February 21, 2012

The Past: 1. Sa ei tea kunagi, mis saatusel sinuga plaanis on...


            Minu viimased tööpäevad polnud teistest just kuigi erinevad ning lõpuks olie kätte jõudnud reede. Seekord olin mina see, kellel nädalavahetus vaba, seega magasin sel hommikul kaua. Peagi kuulsin enda läheduses tuttavat põrinat. See oli mu telefon, millel olin helina maha võtnud, kuid värinaalarmi peale jätnud. Õieti oligi ta mul koguaeg hääletu, mul piisas hommikuseks äratusest värinast küll. Helistajaks oli minu kolleeg, kes uuris, ega mul õhtuks juba mingeid plaane pole ja ehk saaksin teda hoopis tööl asendada paar tundi, kuna vaja minna sõbranna lapse sünnipäevale kokkulepitust varasemal ajal.
„Jah, ikka,” vastasin ma kergelt, kuna üksinda elades ei olnud mul muid kohustusi ning ka pidudest ei hoolinud ma nii väga: „tulen kella kuueks sinna.”
            Olin jõudnud tööle. Ma töötasin kaubanduskeskuses ühes väikepoes, kus olime Adelouise’iga kahekesi tööl. Nüüd andiski ta järje mulle üle ning mul jäigi talle vaid ilusat sünnipäeva pidu soovida. Istusin leti taha väikesele toolile. Oma väikese kasvu tõttu peitusin nõnda pea alati kassa taha, kuid kuna sel kellaajal tavaliselt enam inimesi eriti poes ei käinud, polnud see probleemiks. Igavust tundes otsustasin külmletti puhastada ja kauba üle vaadata.  Mulle meeldis jälgida inimesi poodi sisenemas ja väljumas, kuidas nad teise poe kassas meie oma suunas viipasid ja arutasid, kas tulla siia või mitte. Selle mõne aja jooksul, mis ma siin tööl olin olnud, olin tähele pannud, kuidas inimesed omavahel suhtlevad ja tihti sain ka aru, kes neist minu poodi edasi tuleb ning kes pole huvitatud. Mõni käis siin tihtipeale ainult kaupa vaatamas ja uurimas, olenemata puuduvast ostusoovist. Neid inimesi polnud vähe ja see muutus pika tööpäeva õhtuks lausa väsitavaks, kui pidid alati kliendile naeratades „tere” ja „head aega” ütlema, ilma et oleks saanud neid teenindadagi.
            Minu pilk tabas tuttava valget nokkmütsi ja rohelist jopet kandva noormehe, kes on ilmselt veidi pikem kui kaks meetrit. Ta polnud pärit meie linnast, kuid arvatavasti elas hetkel seal, sest käis viimasel ajal tihti meie kaupluses koos mõne oma sõbraga. Õigupoolest polnud ma neid enne seda nädalat seal näinudki. Tavaliselt on olnud neid neli või viis ja nad ostavad vaid ühe lühikese jupi vorsti. Kohe näha, et ei ole kohalikud, kuna oma kandi inimesed teavad, mida osta, nemad ainult proovivad.
„Sealt nad siis tulevad,” mõtlesin ma, „autsaiderid.”